Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky

vytrženo z kontextu

Originální CD do mého počítače nesmí

Navnadil mě Pixy, který by rád CD Bobbyho McFerrina, ale nechce si ho koupit. Koupit či nekoupit? Já v tom mám jasno.

Veškerou hudbu si buď stahuji z internetu, nebo kopíruji od kamarádů. Chovám se tak v souladu s § 30 Autorského zákona. Tedy mám ji legálně. V žádném případě si však nekupuji tzv. originální CD. Ze zásady ne!

I když nebylo tomu tak vždycky. Kdysi jsem míval spoustu originálních CD. Jak českých, tak zahraničních.

Tenkrát naposled

Pak přišlo chladné únorové ráno roku 2002. Koupil jsem si v pražském Tescu dvě hudební novinky: Do Evropy nechceme od Tří sester a dvoucédéčkovou výběrovku Mňágy a Žďorp. Řeknu vám, 849 Kč za Mňágu bylo na českou kapelu docela dost.

Zklamání přišlo hned v autě. Ani jedno CD mi přehrávač nevzal. Chránil je totiž Cactus. Fuck off cactus. Fuck off originální CD. Opět jsem vyhodil peníze za bezcenné placky. V autě je nepřehraji, v počítači jakbysmet, MP3 z nich nevyrobím (ano, považuji CD za polotovar, pohodlnější je přehrávat MP3).

Jenže nebylo to zdaleka první setkání s chráněným CD. Doma mi jich ležela už pěkná hromádka. Ba co víc – asi půl roku předtím jsem si koupil Svatou pravdu od Divokýho Billa a nic zlého netuše ji zasunul do počítače. Mechanika Cactus nekousla, naopak kousl se počítač. S rozdělanou prací. Tehdy poprvé mi nahrávací společnost způsobila škodu.

To únorové ráno jsem se zařekl, že už nikdy si originální CD nekoupím a dodržel to.

Něco se změnilo

Když jsem se vloni dozvěděl, že Sony začalo zavirovávat počítače svým zákazníkům, postoj k originálkám jsem mírně přehodnotil. Dnes bych si je nejen nekoupil, ale už ani nesmí do mého počítače.

Nahrávací společnosti rozjely tvrdou a nekompromisní válku proti platícím zákazníkům. V mém případě ji vyhrály.

Karma body: 51. Líbil se vám článek?

Komentáře » přidat

  1. [1] Lukáš: nový

    Jojo, taky mám doma jedno CD, který si můžu přehrát akorát ve věži a v PC ne (jenže já to chci poslouchat právě na PC!). Takže jsem si to stáhnul z netu a je to vyřešený…

    Posláno 28. 8. 2006 ve 2.12 | Odpovědět
  2. [2] p360t: nový

    uff, tak to mám asi šťastie na cdčka, ešte sa mi nestalo aby originál nešiel (momentálne mi síce nefunguje komplet cd, dvd a janeviemčoešte romka ale to je o inom :) )

    Posláno 28. 8. 2006 ve 3.13 | Odpovědět
  3. [3] lukas mach: nový

    Vsak CDcka se nekupuji kvuli pisnickam, ale proto, ze maji pekny booklet a potisk. Audio se stahuje z netu, kdo by se s tim ripoval, i bez kopochrany je to otrava. Je to neco jako mit doma knizky i presto, ze si je muzu jit pujcit do knihovny nebo stahnout, proste pekna vec.

    Veškerou hudbu si buď stahuji z internetu. Chovám se tak v souladu s § 30 Autorského zákona. Tedy mám ji legálně.

    Pomoci ceho ji stahujes, abys ji zaroven nemusel uploadovat? Uploadovani legalni neni.

    Posláno 28. 8. 2006 v 5.13 | Odpovědět
    Na komentář reagoval [5] Huggi
    Na komentář reagoval [19] Lokutus
  4. [4] Tom: nový

    Mám podobný problém i s DVD. Protože mám televizi jen s jedním SCART konektorem, musím mít DVD přehrávač zapojen přes videorecorder (to je doporučené zapojení). Originální DVD se zapnutou ochranou Macrovision po průchodu videorecordérem způsobí nepříjemné blikání obrazu. Dívat se na to opravdu nedá. Tato ochrana měla původně bránit kopírování DVD na video, ale mně brání i ve zcela legálním sledování. Pokud chci DVD sledovat nerušeně, musím zapojit DVD přehrávač přímo do televize. Ale manipulace se 70cm obrazovkou opravdu není to pravé, pro manželku a pro děti navíc zcela nevhodné. Jedinou možností je tak zkopírování DVD v počítači a vypnutí ochrany Macrovision.
    Ochrana DVD otravuje pouze legální uživatele, s kopiemi paradoxně problémy nejsou

    Posláno 28. 8. 2006 v 8.10 | Odpovědět
  5. [5] Huggi: nový

    [3] lukas mach: stahovat a zaroven neuploadovat jde napr u DC ne?..proste nasdilis neco jinyho nez hudbu..

    jinak tohle j ejen blbost tech nahravacich spolecnosti..oni se ti pripravujou o zakazniky..a o to vic jeste potom to CD stoji protoze musej nejak zaplatiti vyvoj ty ochrany, ktera stejne jde a dycky pujde prolomit..

    a taky je to zcasti chyba kapel ze vydavaj u spolecnosti, ktery ochranu pouzivaj..ano maj u nich zaruceny ze prodaj xxx tisic CD i kdyz by to byla kdovi jaka sra*ka..ale pak su podobny problemy..a navic oni si mylsej jak sou dobry a natocej dalsi skvar:)

    Posláno 28. 8. 2006 v 8.17 | Odpovědět
  6. [6] mrzout: nový

    Mam v zive pameti jak na Amize (ano, vsechno co se ve svete dnes deje se jiz stalo na Amize nebo v Rime, takze nic noveho pod sluncem) vlastnill jeden typek originalni diskety s nejakou hrou a u me si na ne nechal kopirovat cracklou verzi tehoz.

    Takze nakonec mel original diskety s nelegalnim obsahem, ale take svatej pokoj :)

    Posláno 28. 8. 2006 v 8.37 | Odpovědět
  7. [7] anonymous: nový

    Máš můj absolutní souhlas!

    Posláno 28. 8. 2006 v 8.48 | Odpovědět
  8. avatar [8] Bohumír Bednařík (BoboCop): nový

    No já si naopak hudbu skoro převážně jen kupuju. Jen v některých případech jsem některé skladby získal tak, že jsem si je od někoho stáhnul (většinou od kolegy z práce, protože DC++ nepoužívám). Zatím jsem neměl problém v podstatě s žádným CD. Sice některá nejdou přehrát v počítači, ale to se mi zatím skoro pokaždé podařilo obejít (zalepit kousek místa na CD páskou) a i tak z nich vytvořit MP3. Opravdový problém jsem měl jen s jedním jedinným, které se této technice pořád bránilo, ale nakonec se mi podařilo do MP3 převést i toto. Takže jsem měl asi štěstí na CD s jiným typem ochrany než píšeš.

    Posláno 28. 8. 2006 v 9.00 | Odpovědět
    Na komentář reagoval [10] kjn
    Na komentář reagoval [25] David Grudl
  9. avatar [9] rony: nový

    Mňa nezlomíš ani premiestnením oranžovej ikonky vľavo hore!!!

    Posláno 28. 8. 2006 v 9.12 | Odpovědět
    Na komentář reagoval [25] David Grudl
  10. [10] kjn: nový

    [8] Bohumír Bednařík (BoboCop): Ntmp! Zalepit na CD kousek místa páskou? Klobouk dolů jestli to pomohlo, a chudák mechanika s nenyváženým CD.

    Posláno 28. 8. 2006 v 9.56 | Odpovědět
  11. [11] OLE: nový

    Alibistický článok, škoda. Doma nemám ani jedno CD s kaktusom a napriek tomu si CD kupujem rád a často – akurát si vyberám tie, ktorých kúpou dávam peniaze tam, kam patria. A to v TESCU rozhodne nie je :-)

    Pevne dúfam, že si aj knihy xeroxuješ, podľa podobného princípu.

    Posláno 28. 8. 2006 v 10.42 | Odpovědět
    Na komentář reagoval [18] Lokutus
  12. [12] Keff: nový

    Celkem souhlasim, ale me vadi jeste vice smesny podil ktery z penez vydanych za CD umelec dostane (kolem 5–10%). Proto jsem rad kdyz se umelec obejde bez velke firmy, takhle jsem si napriklad koupil Samorost od Floexe a vim ze az na 2,5% provizi firmy co zprostredkovava online platbu pujde mych 250 kc primo umelci.
    Ja platim 2× mene, on dostane 10× vice, a ti panove co to uz davno projeli dostanou dalsi duvod se zamyslet nad stavajicim pojeim hudebniho prumyslu.

    A kdyz to jinak nejde, tak si cd stahnu a od umelce si koupim treba pekne tricko :).

    Posláno 28. 8. 2006 v 10.44 | Odpovědět
  13. avatar [13] Roj: nový

    Těší mě, že se náš klub poražených rozrůstá :-)

    Ale pro uplnost bych dodal, ze pry dnes existuji k vetsine mechanik drivery, ktere cactus eliminuji.

    Posláno 28. 8. 2006 v 10.46 | Odpovědět
    Na komentář reagoval [16] Marek
  14. [14] spage: nový

    ja mam doma originalni asi 3 cd. jinak stahuju. neni to sice asi spravny, ale je to legalni

    Posláno 28. 8. 2006 v 11.34 | Odpovědět
  15. [15] Pachollini: nový

    Nejsem sice tak zásadový, ale jinak naprostý souhlas. Navíc se mi nechce podporovat svými penězi bezduché hvězdičky, po kterých by bez reklamní masáže neštěkl pes. A s hudebníky se to dá vyřešit aby jejich práva netrpěla: http://seky.nahory.net/…adeni-hudby/ :-)

    Posláno 28. 8. 2006 ve 12.17 | Odpovědět
  16. avatar [16] Marek: nový

    [13] Roj: je mozne ze existuji, ale proc by mel spotrebitel vubec takove lapalie resit ?? navic, je aplikace takovych driveru cosi jako „obchazeni ochrany“ coz je tusim na pude treba USA protizakone :-/ … je to cele postavene na hlavu.

    Posláno 28. 8. 2006 ve 12.22 | Odpovědět
    Na komentář reagoval [20] Roj
  17. [17] Lokutus: nový

    Mám doma taky několik originálních CD. Kdysi jsem je nakupoval u ukrajinců, kteří mi to nosili až do práce. Nevím jak to dělali, ale tahle originální CD prodávali již tenkrát za 100–150 korun, zatímco v obchodě stála 500–600. A navíc jsou na těch ukrajinských CD hromady bonusů navíc. Ukrajinci prostě umí obchodovat.

    Posláno 28. 8. 2006 ve 12.25 | Odpovědět
    Na komentář reagoval [20] Roj
    Na komentář reagoval [25] David Grudl
  18. [18] Lokutus: nový

    [11] OLE: Zajímavé je, že jsem ještě neslyšel o knize s ochranou proti kopírování. A ne že by mě ještě nenapadnul žádný způsob, jak na to. Každá stránka by mohla kupříkladu v sekundových intervalech vysílat záblesk intenzivního světla (princip stroboskopu), anebo by se naopak mohla ztmavit, aby znemožnila zkopírování na xeroxu. Asi to navrhnu knižním vydavatelstvím.

    Jinak kromě asi pětiset knih ve skříni mám i několik tisíc e-knih pro PDA.

    Posláno 28. 8. 2006 ve 12.31 | Odpovědět
    Na komentář reagoval [26] Petr
    Na komentář reagoval [28] zirafka
    Na komentář reagoval [37] Keff
  19. [19] Lokutus: nový

    [3] lukas mach: Já kupříkladu nikdy za stažení cca 150 GB hudby nemusel nic uploadovat, ani sdílet.

    Posláno 28. 8. 2006 ve 12.36 | Odpovědět
  20. avatar [20] Roj: nový

    [16] Marek: Samozrejme je to postavene na hlavu, o tom vybec nepochybuju ;-) jen jsem chtel ukazat, ze kdo má zájem, cestu si najde. Já osobne respektuji predevsim svou lenost, tedy volim jednodussi cesty ;-)

    Obchazeni ochrany to IMHO neni, protoze cilem tech driveru je umoznit predevsim PREHRAVANI, coz je legalni.

    [17] Lokutus: Ukrajina je zeme zaslibena :-)

    Posláno 28. 8. 2006 ve 12.38 | Odpovědět
  21. [21] SuE: nový

    Jo když jsem naposled v obchodě narazila na CD s „ochranou“, tak jsem jim tam hodně nahlas a důrazně řekla, že takový nefunkční humus nekupuju a že si to radši stáhnu a hrdě jsem odešla středem :-)
    Možná kdyby to dělalo víc lidí (ani by si to nemuseli chtít koupit – jen tam opruzovat), tak by se obchodníci zamysleli?
    .. njn, stále su ten idealista naivní :-(

    Posláno 28. 8. 2006 ve 12.49 | Odpovědět
  22. [22] OLE: nový

    Nikto nikoho nenúti kupovať CD s ochranou; „nekupovať CD“ nie je adekvátnou odozvou na fakt, že „niektoré CD majú ochranu“. Dnes má každé CD s ochranou tento fakt uvedený na obale. Ospravedlňovať sám sebe to, že si to sťahuješ „kvôli ochrane“, je alibistické.

    Posláno 28. 8. 2006 ve 13.10 | Odpovědět
    Na komentář reagoval [25] David Grudl
  23. avatar [23] Dundee: nový

    JJ, je to velká škoda, že všichni nahrávaj u takovýchto společností. Doufám, že příklad Nohavici, kterej si to nahrává sám, tuhle bariéru prolomí…

    Posláno 28. 8. 2006 ve 13.31 | Odpovědět
  24. [24] lední brtník: nový

    všechny novější cd/dvd mechaniky přehrávají cactusová cd:

    • musí být vypnutý autorum a zároveň
    • musíš zvolit správnou aplikaci, některé upřednostní špatnou 2. datovou session

    v případě tří sester jsi měl smůlu, jejich cd bylo chráněno verzí cactus100, která spolehlivě shodí win9×. nt based win pouze „tuhnou“, záleží na mechanice.
    dnešní stolní dvd přehrávače berou jen 1.session (proto si neprohlédneš nověji připalované fotky na cd, ale taky zvysoka dlabou na nějaký kaktus – na rozdíl od starších „značkových“ sony aj. za 18.000 – ty neměly nárok :)
    v těch autorádiích záleží co dovnitř cpou, s jakým firmwarem, bezproblémově se vždycky budou chovat čínské, taiwanské a korejské krámy.
    cenová politika vydavatelů je zrůdná – 3sestry s licencí za cactus stály 200, o rok novější cd bez ochrany 300.
    mám už x-té cd s kaktusem a řekl jsem si dost, seru na ně. zmršená cd už nekupuju, buď si koupím něco jiného nebo si je nechám ukrást.
    námitka o viditelném značení ochrany je zcestná, v e-shopu nevidíš nic, u cizích dovezených cd nebývá značení taky patrné. stejně tak pokud do naší prd… nechodí celý sortiment vydávaných cd, a já si to jedu koupi do okresní díry s bontonlandem, a namístě zjistim že cd je zmršeno s ochranou, mám ztracený čas a jízdné vyhodit do kanálu, když už jsem pro to jel? toto je vydavatelský fašismus.

    Posláno 28. 8. 2006 ve 13.47 | Odpovědět
  25. avatar [25] David Grudl: nový

    [8] Bohumír Bednařík (BoboCop): To jsem taky zkoušel. Pak vytáhnu CD a jeden kousek samolepky chybí. Uvízl někde v mechanice. Takže jsem si ji mohl zničit buď tím kouskem samolepky, nebo rotujícím nevyváženým CD.

    Tohle byla jedna z mnoha kapek, než džbán přetekl a řekl jsem si, že dělat blbce nějakému EMI prostě nebudu.

    [9] rony: mám v plánu další pozice a nezvdám se! :)

    [17] Lokutus: ukrajinské CD vypadají jako „polské kopie“ (mají jen jednostránkový booklet, jiné tracklisty), ale o „originály“ prý jde tehdy, pokud mají kolek, takový jako bývá na alkoholu.

    [22] OLE: v mém případě už jde o zásadu, chceš-li bojkot.

    Posláno 28. 8. 2006 ve 14.06 | Odpovědět
    Na komentář reagoval [27] Lokutus
  26. [26] Petr: nový

    [18] Lokutus:
    Pokud se nepletu, tak proti kopírování je chráněna „kniha“ k naprosto dokonalé „Revoluční angličtině a němčině TAXUS Learning“. Bílé stránky „knihy“ mají přes prostředek shora dolů červený pruh, takže černobílá kopírka nerozliší černé písmo od červené a vznikne tak černočerný pruh.

    Pokud se mýlím a u zlodějů z TAXUS to nebylo, tak to bylo u nějaké angličtiny z trafiky – takové to „snadno a rychle“, „kupte si první list a pořadač za 30,– a každý další list budete mít za pouhých 50,–“

    Posláno 28. 8. 2006 ve 14.38 | Odpovědět
    Na komentář reagoval [50] tango
  27. [27] Lokutus: nový

    [25] David Grudl: v mém případě už jde o zásadu, chceš-li bojkot

    Druhotným efektem by mohlo být navrácení hudby hudebníkům a likvidace diktatury nahrávacích společností a různých ochraných svazů…

    Posláno 28. 8. 2006 ve 14.57 | Odpovědět
  28. [28] zirafka: nový

    [18] Lokutus: Ochranu proti kopírování papíru si můžeš prohlédnout na stravenkách.

    Posláno 28. 8. 2006 v 15.30 | Odpovědět
  29. [29] OLE: nový

    Keby ste si vsetci stale nemysleli, ze hudba vychadza vylucne na major labeloch, tak by ste hovorili inak ;-)

    Posláno 28. 8. 2006 v 15.44 | Odpovědět
  30. [30] Trismegistos: nový

    A nemluve o tom ze ti CD nevymeni za manipulacni poplatek kdyz se ti treba „osoupe“, ale musis znova zaplatit za „autorska prava“ … coz je jeste vetsi zlodejna

    Posláno 28. 8. 2006 v 16.36 | Odpovědět
  31. [31] rnn: nový

    Rád bych si trochu rozšířil obzory, opravdu je to tak, že ten, kdo si stahuje třeba i tisíce mp3ojek z internetu, ale to pouze pro svou osobní potřebu, se nedopouští žádného trestného činu ani přestupku? Není to třeba v rozporu s ještě jiným než citovaným zákonem/paragrafem?

    Posláno 28. 8. 2006 v 16.47 | Odpovědět
    Na komentář reagoval [34] mm5mm
  32. avatar [32] DAvid: nový

    Hudbu kupuji, doma konvertím do OGG a v práci poslouchám z HDD. Cactus necactus, zatím jsem zkonvertil vše.

    BTW: Mám dvě vypálená CD, od kterých sháním originály. Nemáte někdo OST Markéty Lazarové a Údolí včel?

    Posláno 28. 8. 2006 v 17.05 | Odpovědět
    Na komentář reagoval [46] DJ.Maca
  33. [33] Anart: nový

    Echt! na svém koncertu prodávali své originál CD Létající cirkus za 99 Kč. Rád jsem ho koupil. Podobně tak většina návštěvníků toho koncertu.
    Doma mám cca 80 originálních CD, v CD přehrávači Aiwa mi časem přestala fungovat CD mechanika, tak stejně i ty originální musím hrát z nagrabovaných mp3 kopií…

    Posláno 28. 8. 2006 v 18.47 | Odpovědět
  34. [34] mm5mm: nový

    [31] rnn:Pokud nic nesdílíš (sdílení je nelegální), tak je stahování naprosto legální…

    Posláno 28. 8. 2006 ve 20.31 | Odpovědět
  35. avatar [35] VfB: nový

    jak řekl Lenin „Grabovat, grabovat, grabovat“
    nikdy nevíš co se ti může s originálem stát a navíc hraní z mp3 (ogg) je pohodlnější

    Posláno 28. 8. 2006 ve 21.07 | Odpovědět
  36. [36] johny: nový

    Mě k překonání několika ochran velmi záhadně pomohl Winamp! CD po vložení do mechaniky chtělo hrát jenom s přiloženým přehrávačem, WMP se nechytal, MMJukebox ani Nero taky ne.
    Stačilo ale pustit Winamp a ten toto CD bez větších problémů přečetl, ale co víc, potom až do vyjmutí mechanika toto CD v pohodě přečetla.
    Nejvíce problémů jsem měl s Čínskou otázkou od Žlutého psa. Tam se mi tímto způsobem podažilo přečíst všechny písničky až na tu úplně první…

    Posláno 28. 8. 2006 ve 23.48 | Odpovědět
  37. avatar [37] Keff: nový

    [18] Lokutus: Hehe :). Bylo by stylove udelat ochranu proti kopirovani tim ze stranka docasne zcerna po osviceni svetlem scanneru, a tim padem by ji s DRM hudbou pojovala treba nemoznost cist kdekoli venku mimo pokojove pritmi :)). Ven si pak clovek muze leda tak opatrit subscription service na noviny :))).

    Posláno 29. 8. 2006 v 1.39 | Odpovědět
  38. avatar [38] Jiří Bureš: nový

    K tomu kopírování knih vs. CD. Kopie knihy může vyjít dráž než originální kniha (případně je cena srovnatelná). Kopírování CD naopak nestojí (skoro) nic. Jednak to vypovídá o snadnosti kopírování CD, ale také o reálné hodnotě daného zboží (z pohledu selské logiky).

    Posláno 29. 8. 2006 v 8.28 | Odpovědět
  39. [39] Bzlok: nový

    To je pravda. Lidi si mysli, ze kdyz si stahnou hru, treba, tak ze osidi programatory, ale ti uz dostali davno zaplaceno a pridou o prachy jen zlí distributori.

    Jinak ja se snazim si hudbu nestahovat, nebo jen tam, kde je to legalni. Navic se da najit spoustu skvelych kapel, ktere nabizu svou hudbu zdarma na strankach ke stazeni. Originalni CD si kupuju jen v Levných knihách, protože ta padesatikoruna mne nebude mrzet ani kdyby to neslo prevest do pocitace.

    Posláno 29. 8. 2006 ve 14.23 | Odpovědět
    Na komentář reagoval [41] Milf
  40. avatar [40] Jirka: nový

    Taky nechapu přístup vydavatelů. V oblasti lisování cd jsem pár let pracoval a při velkonákladech, vychází koncová cena výlisku včetně bookletu, krabičky a blbostí na pár korun (do 10,–). Ano studio, reklama a distribuce taky něco stojí. Bohužel však nejvíc stojí nenažranost vydavatelů.

    Vydělávat na lidské hlouposti se stále dobře vyplácí. Doufám, že se jednou dožiju doby, kdy lidi ze sebe nebudou dělat v tak velké míře blbce.

    Třeba zas jednou začnu kupovat :-)

    Posláno 29. 8. 2006 ve 23.47 | Odpovědět
  41. avatar [41] Milf: nový

    [39] Bzlok: Já tedy do problematiky příliš nevidím, ale úvaha o programátorech, kteří jsou již dávno zaplaceni a v podstatě se nic nestane, když se neprodá jediné jejich CD/DVD se hrou, mi nepřipadá nejvhodnější.
    IMHO se může klidně stát, že zaplacení opravdu jsou, otázkou ovšem zůstává, jestli to nebylo naposledy.
    Nebo kde se vezmou peníze na jejich mzdy? Existuje nějaký státní fond? Nebo snad distributoři platí tvůrcům aniž by prodali jediný nosič?

    Nevím, … ptám se.

    Posláno 30. 8. 2006 v 7.48 | Odpovědět
  42. avatar [42] --==[FReeZ]==--: nový

    Z některých reakcí zde je mi zřejmé, že nevíte co máte sdílet. Jednoduchá rada je sdílet v DC++ například OS GNU/Linux, který nasdílíte v jednotlivých ISO (5 * 700MB) a také v rozbalené formě (ISO rozbalte třeba ve WinRARu) a to dělá dalších 5 * 700 MB, což je dohromady zhruba 7 GB na jedno Linuxové distro.

    Zcela jistě tím někomu pomůžete a zároveň budete stahovat legálně.

    Logicky v případě sdílení dvou distribucí např. Suse a Mandrake už máte nasdíleno 14 GB a to by mělo stačit

    Posláno 30. 8. 2006 v 15.31 | Odpovědět
  43. avatar [43] Ján Varhol: nový

    Ja osobne obdivujem autorov, ktorí majú odvahu umiestniž svoje skladby zadarmo k stiahnutiu na svojich stránkach. Množstvo dobrej hudby zadarmo je aj na winamp.com.

    S ochranami audio CD to, dúfam, pôjde tak, ako s ochranami PC hier. Určitá skupina distribučných spoločností si uvedomila, že tým iba poškodzuje svojich zákazníkov a jej tovar sa kopíruje veselo ďalej.

    Posláno 30. 8. 2006 ve 21.24 | Odpovědět
  44. avatar [44] Michal: nový

    Originální cd nemám rád také proto, že se na ně vejde jen 80 minut hudby a většina interpretů to ani nevyužije, takže doba jednoho cd mi nestaci ani na cestu do autobusem do skoly

    Posláno 30. 8. 2006 ve 22.29 | Odpovědět
  45. [45] Nazgul: nový

    No já s tímhle problém nemám… poslouchám underground rap, bydlim v Praz, takze CD muzu sehnat asi jen na trech mistech. Cena jednoho se pohybuje od 250 do 300 korun, vsechny jsou vydavané na malych labelech a s kopirováním a podobnými hovadinami není problém. Na druhou stranu je problém s tím, že se do ČR dováží zhruba jen 5% veškeré produkce, takže u některých alb mi nezbyde nic jiného než si je stáhnout protože do USA si pro ně opravdu nepoletím.

    Posláno 31. 8. 2006 v 11.40 | Odpovědět
  46. [46] DJ.Maca: nový

    [32] DAvid: Ja mam, a mohu prodat ;o) V obalu s textama a originalnim CD.

    Posláno 31. 8. 2006 ve 21.00 | Odpovědět
  47. [47] e.t.: nový

    Michal:
    ano viz slavne album 25.01 od sester:)

    Posláno 1. 9. 2006 v 6.31 | Odpovědět
  48. [48] Nooby: nový

    Hele, lidi, já nemám ponětí, jak jste přišli na to, že stahování hudby je legální… Když už nic, tak je to myslím bezdůvodné obohacování, tzn trestný čin. Samozřejmě souhlasím, že distributoři, alespoň většina, jsou odporní hajzli, ale to není důvod pro stahování. Holt se máte bez toho CD obejít. Pokud nemůžete CD přečíst kvůli ochraně, je na místě reklamace.

    Posláno 8. 10. 2006 ve 12.40 | Odpovědět
  49. avatar [49] Kikuše: nový

    jo, ale když seženu cd pražskýho výběru z roku 89 (prní vydání na cd) – tak si to prostě nemůžu nekoupit!!!

    Posláno 21. 1. 2008 v 17.21 | Odpovědět
  50. [50] tango: nový

    [26] Petr: Sháním někoho kdo má nějakou zkušenost s revoluční Taxus learning angličtinou.Ty máš patrně nedobrou zkušenost.

    Posláno 21. 2. 2008 v 16.26 | Odpovědět

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Výtah na začátek článku na první komentář

Názory čtenářů v diskusích nejsou názory provozovatele webu, a ten za jejich obsah neodpovídá.

La Trine © 2004, 2008 David Grudl – o webu
provozuje Pachollini.

Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí článků nebo jejich částí, je bez předchozího písemného svolení autora zakázáno.

Ukázky zdrojových kódů smíte používat s uvedením autora a URL tohoto webu bez dalších omezení.